Van Data naar Actie!

Experimentatie platform

Data Management Platformen zijn ideaal voor het verbeteren van je website via testing tools. A/B testing en meer is mogelijk via onze DMP tools.


 

Experimentatie platform - AB-testen

Als marketeer kom je de woorden ‘experimentatie’ en ‘AB-testen’ steeds vaker tegen. Mogelijk ben je hier zelfs al mee bezig binnen jouw organisatie. Naast een Data Dashboard, CDP en E-mail modellen is experimentatie de meest makkelijke manier om meer te leren over je klanten en ROI te verhogen.

 

 

Wat is een Experimentatie platform?

Een experimentatie of AB-test platform is een software oplossing voor het testen op je website of applicatie. Zo’n platform maakt het makkelijker om kleine veranderingen door te voeren op je website zonder dat er een ICT’er ingeschakeld hoeft te worden.

Stel dat je wil kijken of andere productfoto’s de conversie verhogen, dan kan dit makkelijk met een experimentatie platform. Een partner waar wij trots op zijn die een AB-testing en experimentatie platform heeft gebouwd is VWO.

Naast AB-testen kan je bij VWO gebruik maken van split URL testing, funnels, cart abandonment campaigns, heatmaps, etc. Wat dit allemaal inhoud leggen we hieronder verder uit!

 

 

Soorten website experimentatie

Zoals eerder is benoemd zijn er nog meer soorten experimentatie dan de welbekende AB-testen: AB-testen betekent dat men 2 verschillende versies maakt van een element, zoals bijvoorbeeld de winkelmand. Hierdoor wordt gemeten welke versie het meest succesvol is. Maar welke andere vormen van experimentatie zijn er nog meer?

 
 
  • Bij multivariate testen worden 2 óf meer elementen/secties aangepast om de invloed op elkaar te meten.

  • Test afzonderlijke webpagina’s ten opzichte van elkaar. Dit zijn bijvoorbeeld verschillende varianten van een pagina, met verschillende URL’s, waarvan het verkeer vergeleken wordt.

  • Dit is AB-testen aan de achterkant van de website of (web)applicatie om deze te verbeteren. Denk hierbij aan de snelheid van de website.

  • Hierbij wordt er in een mobiele app getest of deze voldoet aan de verwachtingen en wat beter lijkt te werken.

  • Heatmaps bieden de mogelijkheid om het gedrag op de verschillende varianten te bekijken. Waar gebruikers op klikken tijdens het bezoek.

  • Zet specifieke pop-ups om bepaalde plekken, zoals een pop-up met een kortingscode voor de eerste aankoop, om conversie te verhogen.

  • Ook kan je pop-ups en AB-testen gebruiken om ervoor te zorgen dat men niet de pagina verlaten bij het afrekenen.

 

 

De mogelijkheden van AB-testen

We sturen je graag een Successtory!

Wil je een voorbeeld van wat het platform van onze partner kan (en waarmee The Data Actors je mee van dienst kunnen zijn)? Vul dan je e-mail in om een successtory te ontvangen over hoe het conversiepercentage met 125% is verhoogd!

Onze experimentatie service

The Data Actors zijn hierbij de hulp voor het juist inzetten van AB-testing op jouw website! Naast het experimentatieplatform bieden we ook Customer Data Platforms (CDP’s) en Data Dashboards aan voor betere data implementatie. Neem gerust contact met ons op via het contact formulier voor meer informatie!

Met VWO.com kunnen we snel en eenvoudig hun DMP testing tools implementeren op jouw website(s). Daarnaast is het ook mogelijk om web personalisatie in te zetten via VWO.com. Het draait ook hier vooral om de toepassing, niet de tool of techniek. Online marketeers leren snel alle insights uit VWO.com om vervolgens met de conversiespecialist (CRO) stappen te gaan zetten.

 

Nieuwsgierig?

Vul hieronder uw gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

 
 

The Data Actors © 2020

The Data Actors
Minervum 7166
4817 ZN Breda

E-mail:
Info@thedataactors.nl